Jak wykonuje się zabezpieczenia farbami pęczniejącymi?
8 lipca 2024Jak przebiega proces zabezpieczania przeciwpożarowego konstrukcji?
10 września 2024Piaskowanie to metoda przygotowania powierzchni, która odgrywa kluczową rolę przed malowaniem konstrukcji metalowych. Proces ten polega na usuwaniu zanieczyszczeń, rdzy i starych powłok farby przy użyciu strumienia ścierniwa, które uderza w powierzchnię pod wysokim ciśnieniem. Dzięki piaskowaniu uzyskuje się czystą, chropowatą powierzchnię, co znacząco poprawia przyczepność nowej warstwy farby. Efektywność i trwałość malowania zależy w dużej mierze od odpowiedniego przygotowania podłoża, co czyni piaskowanie nieodzownym etapem w procesie renowacji i konserwacji konstrukcji. Śrutowaniem konstrukcji stalowych zajmuje się firma Frykar. Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Usuwanie zanieczyszczeń i rdzy
Jednym z głównych powodów, dla których piaskowanie jest niezbędne przed malowaniem, jest skuteczne usuwanie wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń oraz rdzy. Konstrukcje metalowe narażone są na działanie czynników atmosferycznych, co prowadzi do korozji i gromadzenia się brudu. Rdza nie tylko obniża estetykę, ale również osłabia strukturę metalu, co może prowadzić do jego uszkodzeń. Piaskowanie pozwala na całkowite usunięcie rdzy i innych zanieczyszczeń, co jest kluczowe dla zapewnienia długotrwałej ochrony metalu.
Poprawa przyczepności farby
Kolejnym istotnym aspektem piaskowania jest poprawa przyczepności farby do metalowej powierzchni. Proces piaskowania tworzy chropowatą strukturę, która zwiększa powierzchnię kontaktu między farbą a metalem. Taka powierzchnia znacznie lepiej „trzyma” farbę, co przekłada się na dłuższą trwałość i lepszą odporność na czynniki zewnętrzne. Bez odpowiedniego przygotowania powierzchni, nawet najlepsza farba może nie spełniać swoich funkcji ochronnych.
Usuwanie tłuszczów i olejów
Piaskowanie jest również skuteczne w usuwaniu tłuszczów, olejów i innych substancji chemicznych, które mogą znajdować się na powierzchni metalowej konstrukcji. Substancje te mogą pochodzić z procesu produkcyjnego, konserwacji maszyn lub zanieczyszczeń środowiskowych. Obecność olejów i tłuszczów na powierzchni metalu stanowi poważną przeszkodę dla przyczepności farby, co może prowadzić do jej łuszczenia się i złuszczania.