Elementy, moduły i konstrukcje stalowe wykorzystywane głównie w budownictwie i przemyśle łączy wiele wspólnych cech. Jedną z nich jest doskonała wytrzymałość i odporność na warunki zewnętrzne pod warunkiem, że są odpowiednio zaprojektowane i zabezpieczone. Jednym z najczęściej stosowanych zabezpieczeń jest lakierowanie. Każda powłoka z czasem jednak wymaga odnowienia, regeneracji lub wymiany. Co poddajemy malowaniu w lakierni wielkogabarytowej?
Przejdźmy od razu do rzeczy, zaczynając od tego, czym właściwie jest lakiernia wielkogabarytowa. To umowna nazwa lakierni, w której malowaniu poddawane są elementy o sporych wymiarach. Nie ma ustalonej, czy normowej definicji lakierni wielkogabarytowej, przy czym nasza lakiernia to konkretnie:
Dużo? Mało? Nie pomalowalibyśmy w naszej hali korpusu wielkiego samolotu, za to malujemy na przykład kontenery, silosy, czy cysterny o sporych gabarytach. Wielkich gabarytach, bo przecież przestrzeń naszej lakierni w metrach sześciennych to aż 432,45 m3.
Nowoczesne lakierowanie to przede wszystkim lakierowanie natryskowe. Nasza firma wykorzystuje metodę lakierowania na mokro, która gwarantuje wykonanie idealnego pokrycia, które stanowi solidną powłokę ochronną. Zwracamy przy tym uwagę, że solidna powłoka wcale nie musi być gruba, a wręcz przeciwnie, w większości przypadków wręcz nie powinna taka być. Solidność zapewnia dobór odpowiednich lakierów i właściwa aplikacja, poprzedzona przygotowaniem powierzchni. Jednym z kroków owego przygotowania jest często oczyszczenie elementów, które są poddawane odnowie. Malujemy konstrukcje stalowe, wspomniane już kontenery, silosy, cysterny i innego typu zbiorniki, a do tego także wentylatory, czy wymienniki ciepła. Zajmujemy się wykonywaniem zabezpieczeń ogniochronnych przeciwpożarowych oraz lakiernictwem samochodowym: tirami, naczepami, autobusami itd.